Voor wie:
De training is bedoeld voor leden die een rol hebben in de partij en in aanraking komen met de media.\
Inhoud van de training:
De training behandelt de drie factoren om de afweging te maken wel of niet voor een mediaoptreden te kiezen en welke elementen bij een dergelijk mediaoptreden van belang zijn.
Verder leert u een krachtige kernboodschap op te stellen en daarin elementen te verwerken die ervoor zorgen dat de boodschap scherp en helder overkomt.
Aan bod komen ook: een goede voorbereiding in het contact met de pers, sturende technieken (zoals bridging en suggestief antwoorden) en het opstellen van een communicatieplan.
Programma:
- Kernboodschap en Doelgroep
- Medialandschap en keuze
- Persbericht schrijven
- Ik kom in de krant, op TV, op de radio
- Communicatieplan maken
- Relatie met de de pers
Doelstellingen:
- De deelnemer is in staat om te bepalen wanneer een medium te benaderen.
- De deelnemer is in staat om relevante media voor zichzelf in kaart te brengen.
- De deelnemer is in staat om een afweging te maken welke media op welk moment interessant kunnen zijn voor een optreden.
- De deelnemer kan omgaan met journalisten die hem/haar benaderen.