Inschrijving Kadertraining 2025 geopend!

In het voorjaar van 2025 gaat de VVD-Kadertraining van start. Op vier zaterdagen kunnen VVD’ers met een politiek vertegenwoordigende functie of een functie in de vereniging werken aan hun kennis en vaardigheden. Tijdens de trainingen behandelen we onder andere theoretische kennis over het liberalisme, bestuurszaken en natuurlijk professionele vaardigheden zoals debatteren en onderhandelen. Leer van de beste Haya-trainers en laat je inspireren door VVD-kopstukken tijdens interessante gastcolleges!

Datums van de vier trainingsdagen in 2025:

• 1 februari
  • 15 maart
  • 17 mei
  • 21 juni

Bij deelname is aanwezigheid op alle vier de zaterdagen verplicht. De trainingen duren de hele ochtend en middag. De Kadertraining van 2025 zal gehouden worden op een locatie in midden-Nederland.

Let op:

•         Verplichte aanwezigheid: Om volledig te profiteren van de Kadertraining, is het noodzakelijk dat je alle trainingsdagen aanwezig bent. De VVD investeert in jouw ontwikkeling, en wij verwachten van deelnemers dezelfde inzet.

•         Selectiecriteria: Omdat er slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, geldt een selectieprocedure. Het is daarom belangrijk dat je voldoet aan de gestelde criteria*. Voor meer informatie over de selectie kun je contact opnemen met je lokale of regionale talent- en opleidingscoördinator.

•         Plaatsingsgarantie: Hoewel we ons best doen om zoveel mogelijk deelnemers te plaatsen, kunnen we helaas niet garanderen dat iedereen die aan de criteria voldoet, ook daadwerkelijk een plek krijgt.

* Criteria die worden meegenomen in de selectie:

We zoeken doeners die al meerdere jaren actief zijn binnen de VVD of JOVD;

Die een Regionale Masterclass (of soortgelijk programma) hebben doorlopen;

Met politieke/bestuurlijke ambitie of potentieel maatschappelijke impact;

Voor wie de Kadertraining juist dat jaar de meeste toegevoegde waarde heeft;

Pre: Steun vanuit lokaal netwerk bestuur en/of regionale OT’er.

Daarnaast letten we bij de selectie op regionale spreiding/evenredige vertegenwoordiging van alle regio’s.

Kosten en inschrijven:

Van deelnemers wordt een eigen bijdrage van € 300,00 gevraagd. Studenten betalen €200,00.Koffie, thee, snacks en een lunch zijn inbegrepen tijdens alle vier de dagen.

Inschrijven kan vanaf vandaag tot en met zondag 6 oktober 2024, 23:59 door het ingevulde aanmeldingsformulier te uploaden op de Kadertraining pagina op MijnVVD.

Het aanmeldingsformulier kan gedownload worden via MijnVVD > Documenten > Aanmeldingsformulier Kadertraining 2025.

Hoe meld je je aan voor de Kadertraining?  Op MijnVVD vind je een tabblad voor genaamd: "Je bent voor deze evenementen persoonlijk uitgenodigd". Door de benodigde documenten via dit portaal in te dienen, voltooi je je inschrijving. Om je aanmelding compleet te maken verzoeken we je om de volgende documenten te uploaden:

• Aanmeldingsformulier Kadertraining 2025 (zie Documenten tab op MijnVVD.nl);
  • Een recente pasfoto

*Deze pasfoto wordt eventueel gebruikt in het deelnemersboek, bij deelname. De pasfoto zal worden verwijderd van degene die niet geselecteerd zijn voor deze Kadertraining.

Let op, belangrijkJe moet de bestanden één voor één toevoegen tijdens de aanmeldingsprocedure in MijnVVD.

Selectie

Alle aanmelders krijgen bericht of zij zijn toegelaten tot de Kadertraining 2024. Dus ook als je het niet bent geworden. We verwachten je uiterlijk halverwege tot eind november 2024 hierover te informeren.

Voor vragen kan je contact opnemen met de Haya van Somerenstichting via haya@vvd.nl.