Kadertraining 2017

De Kadertraining bestaat uit vier zaterdagen vol met trainingen, workshops en simulaties. Deze 20e editie biedt een unieke gelegenheid om vaardigheden, die u nodig heeft in een politieke en/of bestuurlijke functie, verder te ontwikkelen. Vier zaterdagen waarop de VVD en uzelf daarin gaan investeren. U volgt hoogwaardige gastcolleges van bijzondere sprekers. Er zijn ervaringsdeskundigen aanwezig om u feedback te geven. En u heeft de kans een landelijk netwerk op te bouwen. Tijdens de Kadertraining worden interessante inleiders vanuit de VVD en daarbuiten genodigd om hun visie met ons te delen. Tweede Kamerlid Mark Harbers is dagvoorzitter tijdens alle zaterdagen. Diverse Tweede Kamerleden en andere VVD-prominenten zullen hun medewerking aan deze Kadertraining verlenen.

De trainingen worden gegeven door veel enthousiaste en ervaren trainers. De bijeenkomsten vinden plaats op verschillende, inspirerende locaties. De trainingszaterdagen hebben elk een trainingsthema; liberalisme, besturen, debat en onderhandelen.

De Kadertraining 2017 vindt plaats op de volgende zaterdagen
:

* zaterdag 14 januari 2017;
* zaterdag 11 februari 2017;
* zaterdag 25 maart 2017;
* zaterdag 8 april 2017.

Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt, dus hanteert de Haya van Somerenstichting een selectieprocedure.

Kosten

De bijdrage voor deelname is € 220,00 (voor studenten is de bijdrage € 140,00). Koffie/ thee en lunch zijn bij de prijs inbegrepen.

Voor wie is de Kadertraining?

De Kadertraining is voor actieve VVD’ers die een volgende stap willen zetten in een politieke rol. U wilt zich bijvoorbeeld verder ontwikkelen als raadslid of juist de stap zetten richting de eerste publieke, politieke functie. We gaan er vanuit dat deelnemers aan de Kadertraining de regionale Masterclass hebben doorlopen én meerdere jaren actief zijn binnen de VVD. Dit kan als raadslid, wethouder, gedeputeerde of een rol achter de schermen, bijvoorbeeld als adviseur. Mocht het in uw regio niet mogelijk zijn om een Masterclass te doorlopen, dan bent u er zelf verantwoordelijk voor dat u een fors aantal trainingen hebt gevolgd.

Uw aanmelding

Uw aanmelding kunt u doen via MijnVVD. Het is benodigd om een CV te uploaden met daarin aandacht voor uw eventuele (partij-)politieke functies, gevolgde Haya-trainingen en deelname aan een Regionale Masterclass. Daarnaast ontvangen we graag een recente foto en een korte motivatie (max. 100 woorden) met daarin uw ambitie(s).

De sluitingsdatum van aanmelden is vrijdag 11 november 2016. Voor 9 december 2016 ontvangt u bericht over uw eventuele deelname.